keskiviikko 23. toukokuuta 2012

Kaapit tyhjiksi!

Edellisen muuttomme jälkeen kolme vuotta sitten tulin siihen tulokseen että meillä on aivan liikaa tavaraa ja että kaikesta turhasta roinasta on luovuttava. Olen yrittänyt vähentää tavaramäärää käymällä kirpputorilla suht säännöllisesti, vähintään pari kertaa vuodessa. Myös huutonetti ja Fidan lähetystori on tullut tutuksi. Myyntiin kelpaamattomat romut olemme mahdollisuuksien mukaan kierrättäneet.

Tästä huolimatta niin tuo tavaran määrä silti ahdistaa. Ja mitä olen ystävien ja tuttujen kanssa keskustellut niin tämä ei taida olla vain minun onglema. Monilla tuntuu olevan halu päästä turhasta tavarasta eroon jotta kotona olisi tilaa hengittää ja olla. Mutta voi sitä luopumisen tuskaa, mitä jos vielä tarvitse juuri tätä pientä nippelinappelia vaikken edes muistanut sellaista omistavani?

Tällä viikolla minulla on tavoitteena päästä eroon kaikista sisustuslehdistä joita vuosien saatossa on kertynyt ja joita en aikaisemmin ole raaskinut roskiin heittää. Olen niitä säilyttänyt siinä uskossa että tulen niitä vielä lukemaan mutta taitaa olla aika kohdata todellisuus, en minä niitä vanhoja lehtiä ikinä tule lukemaan. En kuitenkaan halunnut kylmän viileästi heittää lehtiä roskiin vaan nyt selaan kaikki lehdet läpi ja otan talteen kaikki kauniit ja oivaltavat sisustusideat ideakirjaa varten. Saas nähdä missä vaiheessa se joutaa lukemattomana roskiin...




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti